Παραδεχόμενη η αρμόδια Υφυπουργός για την κοινωνική πρόνοια, ότι παρατηρούνται καθυστερήσεις στην εξέταση αιτήσεων για επιδόματα και άλλες χορηγίες σε ευάλωτες ομάδες, αποκάλυψε την αδυναμία της κυβέρνησης να προσφέρει σε αυτές τις ομάδες αξιοπρεπή διαβίωση.
Με την παραδοχή ότι τα θέματα που άπτονται του Υφυπουργείου Κοινωνικής Πρόνοιας, δε βρίσκονται στο σημείο το οποίο η Κυβέρνηση θα ήθελε να είναι και ότι αντιμετωπίζουν καθυστερήσεις, η αρμόδια Υφυπουργός Αναστασία Ανθούση, βρέθηκε ενώπιον των Κοινοβουλευτικών Επιτροπών Εργασίας και Προσφύγων, όπου ανταλλάχθηκαν απόψεις για πολλά ζητήματα, που παραμένουν ανοικτά.
"Υπάρχουν καθυστερήσεις"
Συγκεκριμένα, η κ. Ανθούση ενημέρωσε τους βουλευτές για το αναθεωρημένο Σχέδιο Επανεγκατάστασης στα κατεχόμενα χωριά, για το επίδομα φροντίδας στις συζύγους και γονείς των αγνοουμένων, για τις καθυστερήσεις που παρατηρούνται στην εξέταση των επιδομάτων, καθώς επίσης τις ενέργειες που γίνονται για ψηφιοποίηση της διαδικασίας υποβολής των αιτήσεων για επιδόματα.
Η Υφυπουργός προέβη σε λεπτομερή ενημέρωση σχετικά με τις ενέργειες που έχουν γίνει από την αρχή του έτους, λέγοντας πως αυτές «είναι πάρα πολλές», ωστόσο, την ίδια ώρα παραδέχτηκε «υπάρχουν καθυστερήσεις», για τις οποίες γίνονται προσπάθειες για επίλυσή τους.
Μεταξύ άλλων, η κ. Ανθούση ανέφερε στους βουλευτές ότι από την 1η Σεπτεμβρίου λειτουργούν επτά σημεία εξυπηρέτησης αιτητών επιδομάτων, σημειώνοντας πως μέχρι σήμερα έτυχαν ήδη εξυπηρέτησης έξι χιλιάδες άτομα.
Ενημέρωση με sms
Επιπλέον, ενημέρωσε τα μέλη των Επιτροπών για την εφαρμογή του συστήματος που ενημερώνει τον κάθε αιτητή, μέσω μηνυμάτων sms, για την πορεία της αίτησής του. Εξήγησε, περαιτέρω, πως οι αιτητές πλέον ενημερώνονται μέσω γραπτών τηλεφωνικών μηνυμάτων αν η αίτησή τους καταχωρήθηκε ή αξιολογήθηκε ή έχει εγκριθεί.
Ανέφερε ότι ταυτόχρονα αποστέλλονται SMS στις περιπτώσεις μη κατάθεσης των κατάλληλων δικαιολογητικών.
Από την πλευρά τους οι βουλευτές διαπίστωσαν καθυστερήσεις στην εξέταση των αιτήσεων, τονίζοντας πως αυτό «παραμένει ένα μεγάλο πρόβλημα στη λειτουργία του συστήματος».
Όπως τόνισαν, αν και έχουν γίνει βήματα με τη δημιουργία ενημερωτικών ιστοσελίδων, σημεία εξυπηρέτησης των αιτητών σε όλη την Κύπρο, ενημέρωση των αιτητών μέσω μηνυμάτων sms, εντούτοις, όλα αυτά δεν αποδεικνύονται ικανά, όπως είπαν, να επιλύσουν το πρόβλημα των μεγάλων καθυστερήσεων που παρατηρείται στις εξετάσεις των αιτήσεων.
Αναπροσαρμογή του 3Ε
Όλοι συμφώνησαν πως παραμένουν πολλά ζητήματα ανοικτά, καθώς παραμένει και η «αδυναμία» των Υπηρεσιών να ανταποκριθούν στον χρόνο, που απαιτούν οι ανάγκες της κοινωνίας στην εξέταση των αιτημάτων.
Επίσης, σύμφωνα με τα μέλη των δύο Επιτροπών διαπιστώνεται η ανάγκη για τους ίδιους όπως καλύψουν τα νομοθετικά κενά, που εντοπίζονται.
Τα μέλη της Επιτροπής Εργασίας έθεσαν, επίσης, στην Υφυπουργό Κοινωνικής Πρόνοιας, την ανάγκη για αναπροσαρμογή του ύψους των επιδομάτων, που καταβάλλονται μέσα από το ΕΕΕ.